Måste skriva

Ja, nu måste jag skriva av mig lite.

Det finns folk som inte förstår varför jag valt att adoptera en hund från Rumäninen. Okej, ni förstår inte men ni kanse förstår bättre om ni läser detta?

Jag är uppvuxen med hundar. Det är inte många år utav mina 25½ levnadsår som jag inte haft hund i min närhet.
Mitt hjärta brinner lite extra för dessa värnlösa djur som näst intill är beroende utav oss människor.

Mamma och pappa har under dom senaste åren haft några kullar med valpar och jag har blivit så kär i en valp i varje kull. Jag har fått en hund av familjen jag jobbade hos på Irland och importerade honom. Tyvärr drabbades han av en olycka som kostade honom livet. Jag hade en stor kärlek för honom oxå. Samtidigt hade mamma och pappa en valp kvar från den första kullen valpar deras hundar haft. Den var jag oxå jätte kär i.

MEN, den kärlek jag känner för min älskade hund idag är inget emot den kärlek jag kände för dom andra hundarna. Jag blev verkligen blixtförälskad i Elokin från första stund jag såg henne. Och då hade jag bara sett henne på en bild.

Första bilden på mitt hjärta <3

Första bilden på Elokin


Jag tänkte på henne dag som natt, drömde om henne och fantiserade om hennes framtid hemma hos mig. Jag fick många som reagerade på att jag ville adoptera henne och bestämde mig att inte göra det då jag hade så många kompisar som var emot detta och likadant att jag jobbar fulltid. Man kan ju inte ha hund då. Eller??

Jag jobbar fortfarande fulltid och två-skift och det går hur bra som helst!

INGEN kan få mig att ångra mitt beslut. Det är det bästa jag nånsin gjort.
Jag har fått en kamrat för väldigt lång tid framöver plus att jag har förändrat hennes liv!
Från att ha fått klara sig själv i en park med sina två bröder som hon har skyddat till att bo hemma hos mig där hon får all den kärlek hon vill och hon slipper skydda mig och katten. Nu är det jag som skyddar henne mot allt det onda och alla onda, elaka kommentarer från människor som absolut inte tycker om importerade hundar!

Elokin har förändrat mitt liv! Hon är mitt allt, precis som katten varit mitt allt i nästan ett år!

Ingen kan komma åt mig och mina djur med elaka kommentarer!!




KÄRLEK!!!! <3 <3


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du har gjort en stor och bra förändring för en hund som behöver det. Jag själv är uppväxt med hundar och jag tycker inte att det är fel att adoptera så som du har gjort, jag funderar t.o.m själv att göra det den dagen mina pojkar är borta. Dinas Ark är guldvärda för det dom gör för djuren <3 Fler borde göra samma sak.

2012-04-01 @ 13:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0